Strony
Tego samego autora
  • Pasjonaci motoryzacji potrafią oddać każdy pieniądz na zainwestowaniePasjonaci motoryzacji potrafią oddać każdy pieniądz na zainwestowanie
    Motoryzacji ulega coraz to więcej osób, to chyba nie powinno nikogo dziwić, bo przecież technika przyniosła takie ciekawe sprzęty. Sporo się o tym mówi, zwolenników wzrasta, nie tylko mężczyźni, kobiety …
  • Myto na polskich autostradachMyto na polskich autostradach
    Od kilku tygodni w Polsce obowiązuje nowy system pobierania opłat za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami. Mowa o systemie viaTOLL, który ma zrewolucjonizować płatny transport w kraju. Jak na razie …

Myto na polskich autostradach

Od kilku tygodni w Polsce obowiązuje nowy system pobierania opłat za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami. Mowa o systemie viaTOLL, który ma zrewolucjonizować płatny transport w kraju. Jak na razie został okrzyknięty totalną klapą i złośliwie nazywany jest e–myto. System działa w bardzo prosty sposób. Każdy użytkownik autostrad musi zaopatrzyć się w małe urządzenie – viaBOX, które komunikuje się z ustawionymi na trasie elektronicznymi bramkami. Dzięki temu dokładnie wie, ile kilometrów przejechaliśmy po płatnym odcinku trasy i nalicza odpowiedni koszt. Płatności dokonuje się na dwa sposoby: post-paid, czyli na bazie wystawionego rachunku; pre-paid – z wcześniej doładowanego konta zostaje ściągnięta odpowiednia kwota. Jest to dość korzystny system, ponieważ nie musimy się zatrzymywać przy każdej bramce, żeby uiścić opłatę. Niestety firma wprowadzająca te rozwiązania na nasze drogi nie wywiązała się ze wcześniejszych zobowiązań i system uruchomiono z kilkudniowym opóźnieniem. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad zapowiedziała, ze zostaną nałożone za to kary ustalone we wcześniejszej umowie. Unowocześnianie przez GDDiA systemu pobierania opłat bardzo cieszy, szkoda tylko, że nie idzie za tym szybsza rozbudowa autostrad w Polsce. Może dzięki temu łatwiej przychodziłoby płacenie za ich użytkowanie.

Leave a Reply